Integron.nl
Integron.nl

Waarom klanttevredenheidsonderzoek

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek doen? Met inzicht in de klanttevredenheid kunt u de verwachtingen optimaal managen en verbeteren.

12 oktober 2017
Waarom klanttevredenheidsonderzoek

Waarom een Klanttevredenheidsonderzoek?

Wil je graag een KTO onderzoek, oftewel een klanttevredenheidsonderzoek, uitvoeren? Integron is je graag van dienst. Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. Deze informatie is noodzakelijk om erachter te komen hoe jouw klantenkring tegenover jouw organisatie staat. Het ontdekken van deze positie is pas een eerste stap. Het hogere doel van het klanttevredenheidsonderzoek, een KTO onderzoek, en het uitvoeren hiervan is uiteindelijk om de relatie met de klant aanzienlijk te verbeteren.

Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek) uitvoeren

Wat belangrijk is, is dat de medewerkers leren omgaan met de juiste informatie. Op zo’n manier dat ze bewust en bekwamer de relatie met de klant kunnen verstevigen. De sales manager heeft andere belangen dan een accountmanager; de marketingafdeling heeft weer andere mogelijkheden om de informatie te benutten dan de kwaliteitsafdeling. De juiste persoon informeren en activeren met de juiste klantinformatie, is cruciaal voor het rendement van je KTO onderzoek. Het doel van het klanttevredenheidsonderzoek en het uitvoeren hiervan, is dat niet alleen de klant tevredener en loyaler wordt, maar vooral ook dat je eigen organisatie enthousiast aan de slag gaat met deze informatie uit het klantonderzoek. Bekijk onze kennis- en klantverhalen en creëer een goed beeld.

Om welke reden voert een organisatie een klanttevredenheidsonderzoek uit?

Er zijn een aantal motieven voor een organisatie om een onderzoek uit te zetten onder haar klanten. Het is per bedrijf verschillend en lopen uiteen van het behouden van klanten tot het bewuster maken van de organisatie. De meest voorkomende doelen zijn:

  • Klanten behouden
  • Groeien bij klanten
  • Verbeteren van klantwaarde
  • Kwaliteit van de dienstverlening verbeteren
  • Op de momenten van de waarheid de verwachtingen overtreffen
  • Individuele klantrelatie verbeteren
  • Creëren van ambassadeurschap bij je klanten
  • Interne organisatie bewuster maken van hun klanten
  • Opleiden van commerciële en klantgerichte medewerkers
  • Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
  • Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen

Een klanttevredenheidsonderzoek maakt jouw organisatie bewuster en bekwamer

Wij zijn van mening dat wij niet alleen verantwoordelijk zijn voor het verschaffen van informatie en het motiveren van acties, na het uitvoeren van het klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek). Ook moeten wij nieuwe inzichten presenteren die de relaties van het bedrijf met de klant en het personeel verbetert. Integron zorgt ervoor dat medewerkers bewust bekwamer hun verantwoordelijkheid naar de klant invullen. Uiteindelijk zien wij dit als het grootste rendement van onze inspanningen. Samen met jou, de klant en jouw medewerkers zorgen wij voor groei. Met het versterken van de relatie met je klant en personeel als hoogste doel van het KTO onderzoek.

Ontdek onze uitgebreide professionele dienstverlening

Integron helpt je graag bij het klanttevredenheidsonderzoek (een KTO onderzoek) en het uitvoeren hiervan binnen jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Schroom dan niet en neem direct contact met ons op, dan onderzoeken we samen de mogelijkheden. Bel naar 0104115966 of stuur een e-mail naar info@nieuw.integron.nl. Je kunt ook eenvoudig online een demo aanvragen.

Handboek klantfeedback verzamelen

Gratis handboek: klantfeedback in B2B verzamelen

Start ook met het verzamelen van klantfeedback. Alle stappen voor een compleet klantonderzoek in één handboek. Ook meer uit je klanten en dienstverlening halen? Het begint met inzicht in de klantbeleving. Download gratis het handboek inclusief handige checklist.

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag een offerte of informatie aan via onderstaand formulier.

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Marit
Marit Luijten
Consultant Customer Experience

Gerelateerde berichten

Communicatiekloof in de afvalbranche bedreigt tevredenheid van klanten, medewerkers en bewoners

De behoefte aan duidelijke communicatie, het waarborgen van welzijn en ontwikkeling van medewerkers, en het voldoen aan de hoge verwachtingen van bewoners en klanten zet de afvalbranche op scherp. Dit blijkt uit het recent uitgebrachte benchmarkrapport van Integron. De uitkomsten zijn gebaseerd op medewerkers-, klant- en bewonersonderzoeken die het onderzoeks-en adviesbureau Integron heeft uitgevoerd voor tientallen afvaldienstverleners.

Infographic: hoe groothandels het dalende enthousiasme bij klanten kunnen tegengaan

De ‘supply pain’ in de supply chain binnen deze branche is duidelijk zichtbaar. De stijgende grondstofprijzen zorgen ervoor dat groothandels hun klanten steeds duurdere producten moeten aanbieden, terwijl de marges toch vaak laag blijven. Dit is wat je kan leren van toppresterende organisaties in de branche.

Is een negatieve NPS zo erg als het lijkt?

Wie beveelt jouw bedrijf of organisatie aan bij anderen? Met de wereldwijd veel gebruikte methodiek NPS (Net Promoter Score) kun je dat in kaart brengen. De NPS kun je op verschillende manieren meten; onder meer via de relationele of de transactionele manier. Wanneer zet je nu welke meetmethode in? We geven de verschillen en de voor- en nadelen.

Deel dit bericht: